sâmbătă, 9 aprilie 2011

Modulul 7

Reflectați asupra modului în care temele centrale ale acestui modul v-au ajutat să planificați și să creați unitatea.
1.   Cum pot să facilitez un program de instruire centrat pe elev?
2.   Cum pot folosi tehnologia pentru a susține propriile practici de instruire?

16 comentarii:

  1. 1.Folosirea tehnologiei,activitati interactive,elemente de sprijin pentru activitatile propuse: fise, fotografii,grile, grafice,alte resurse.
    2.Realizez propriul blog si le cer sa colaboreze, folosesc instrumente de revizuire din cadrul aplicatiilor pentru procesarea documentelor,realizez documente cu intrebari si spatii pentru raspunsuri,pun la dispozitie elevilor instrumente de colaborare.Solicit elevilor mei sa creeze bloguri, pagini wiki,raspund problemelor propuse de elevi pe blogurile personale.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. Cum pot să facilitez un program de instruire centrat pe elev? Programul de instruire centrat pe elev trebuie sa cuprinda metode si instrumente care faciliteaza invatarea independenta a elevilor: internetul, reteaua de discutii, metoda proiect, publicatii, prezentari şi pregatirea unui set de intrebari care sa promoveze capacitatile de gandire la nivel superior. Folosim fise de lucru in functie de stilurile de invatare ale elevilor, precum si metode interactive, astfel incat elevii sa poata invata in ritmul lor, fara efort. Programul de instruire centrat pe elev poate cuprinde o multitudine de instrumente agreate de elevi cum ar fi wiki-ul, blog-ul si prezentari, prin ele avand acces la resursele utile.
    2. Cum pot folosi tehnologia pentru a susţine propriile practici de instruire? Utilizarea AEL, TIC, folosirea tehnologiei poate facilita comunicarea si colaborarea cu elevii, colegii, parintii pentru a incuraja si sustine invatarea elevilor. Prin intermediul calculatorului lectiile sunt mai interesante si se realizeaza intotdeauna feedbeck-ul.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. Cheia unei activitati bune de predare o constituie facilitarea interactiunii cu elevii prin intrebari.Alegerea tipurilor potrivite de intrebari pentru grupul de elevi este importanta pentru ca declanseaza raspunsuri care provoaca gandirea.
    2. Folosesc tehnologia pentru a sustine practicile de instruire permitand elevilor sa aleaga dintre instrumentele tehnologice pentru a demonstra ceea ce au invatat.Pot elabora un blog pe care elevii sa raspunda,pot crea documente cu intrebari si spatii pentru raspuns,s-au pot pune la dispozitia elevilor instrumente de colaborare.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1.Disciplinele de specialitate facilitează un program de instruire centrat pe elev prin strategiile didactice utilizate cu abordări inter şi transdisciplinare, care ţin cont de nivelul clasei, de omogenitatea elevilor clasei, de posibilităţile oferite de baza materială a şcolii.
    2. În practicile mele de instruire folosesc: prezentări PowerPoint pentru lecţiile predate, fişe de documentare pe Internet, teste de evaluare listate sau computerizate, scanare de imagini, poze realizate cu aparat foto digital, comunicări pe e -mail, wiki sau blog, pliante realizate electronic.

    RăspundețiȘtergere
  5. - Materialele de facilitare sunt: site, blog, brosură, fişe de lucru, prezentări PowerPoint.Elevii vor folosi materialele enumerate mai sus pentru a învăţa partea teoretică, pentru a realiza aplicaţii, pentru a colabora în vederea elaborării portofoliului final.
    - Iau în considerare tot ceea ce mi-ar fi de ajutor pentru studiul temei alese: site, blog, brosură, prezentare PPT, fise de lucru etc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. 1.Folosirea tehnologiei,activitati interactive,elemente de sprijin pentru activitatile propuse: fise, fotografii,grile, grafice,filme, alte resurse.
    2.Utilizarea AEL, TIC, folosirea tehnologiei poate facilita comunicarea si colaborarea cu elevii, colegii, parintii pentru a incuraja si sustine invatarea elevilor. Prin intermediul calculatorului lectiile sunt mai interesante si se realizeaza intotdeauna feedbeck-ul.

    RăspundețiȘtergere
  8. 1. Un program de instruire centrat pe elev se poate realiza prin munca independenta,prin portofolii,proiecte, eseuri,analize ,referate,prezentari Power Point,grafice,cu date pe care sa le culeaga singuri prin internet,de la firme ,prin cercetare directa.
    2. Pot folosi tehnologia in instruirea elevilor pentru a-mi sustine practicile de instruire avand competentele necesare pentru a-i ajuta pe elevi sa se descurce singuri in propria invatare.Lucrul pe internet creste gradul de atractivitate pentru elevi,trezirea interesului,apropierea de realitatea existenta.

    RăspundețiȘtergere
  9. 1. Facilitarea unui program de instruire centrat pe elev o pot realiza prin intrebari care sa-i implice pe acestia, alegerea tipurilor de intrebari individualizate pe particularitatile grupului de elevi,oferindu-le si solicitandu-le cautarea si prelucrarea informatiilor astefl incat sa realizam implicarea reala si invatarea constienta.
    2. Se poate folosi tehnologia utilizand prezentari PPT-uri, culegerea de informatii utilizand internetul, mijloace audio-vizuale diverse.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1.Instruirea centrată pe elev face trecerea de la „școala pentru toți” la „școala pentru fiecare ”.Pentru a facilita această trecere trebuie să:
    -ne cunoaștem elevii (așteptările lor, abilitățile pe care le au, zonele lor de interes)
    -să adaptăm strategiile de predare –învățare
    -să adaptăm evaluarea.
    2.În secolul XXI, practica instruirii trebuie susținută de tehnologie! Un exemplu: la chimie modelarea este o metodă de bază în învățarea unor concepte ca atom, nucleu, orbital. Modelarea cu ajutorul PC-ului, tridimensională, cu animatie facilitează învățarea, crește motivația, dezvoltă inteligența visual spațială.

    RăspundețiȘtergere
  11. 1. Un program de instruire centrat pe elev, poate sa ofere profesorului,elevilor si parintilor posibilitatea de a crea probleme, solutii, lectii interesante, atractive. Trebuie doar sa fim interesati sa utilizam programe diverse, accesibile elevilor si sa explicam clar, concret sarcinile de lucru pentru fiecare tema.
    2. Utilizarea multimedia, a calculatorului, a informatiei computerizate se poate folosi pentru procesul de instruire al elevilor, se pot face multe activitati care au accente interdisciplinare si transdisciplinare

    RăspundețiȘtergere
  12. 1. Un program de instruire centrat pe elev are în vedere încurajarea elevilor pentru a identifica domeniile de interes pe care să le exploreze în cadrul disciplinelor, să decidă asupra modului în care îşi vor finaliza sarcinile de lucru, să dialogheze şi să lucreze în echipă, să caute informaţii noi în legătură cu conţinuturile studiate.
    2. Pentru a susţine propriile practici de instruire putem utiliza tehnologia prin crearea unor resurse Internet cu îndrumări orientative pentru proiect şi pentru materialele care se pot descărca, crearea unor documente, prin îndrumări pentru folosirea IM, prin crearea unui blog pentru a susţine propriul proces de învăţare, utilizarea softurilor educaţionale etc.

    RăspundețiȘtergere
  13. 1. prin remedierea conceptelor gresite , incurajarea postarii propriilor reflectii pe blogul scolii, concretizarea informatiei abstracte prin prezentarea unor situatii reale de viata in care notiunile stiintifice pot fi aplicate cu succes
    2. tehnici de organizare grafica a informatiiilor, utilizarea soft-urilor educationale , AEL , prezentarea produselor finale ale proiectelor elevilor prin brosuri, crearea unui wiki .

    RăspundețiȘtergere
  14. 1. Programul de instruire centrat pe elev presupune dezvoltarea unor tehnici si metode de lucru care sa conduca la o activitate independenta preponderenta a elevului pe parcursul invatarii. Astfel se vor promova metode participative,activitati pe grupe,dezvoltarea de proiecte sau portofolii pe teme date. Este necesar sa dezvoltam la elevi competente de a invata singuri, abilitati de a consulta carti, publicatii sau biblioteci virtuale. La finalul unei secvente de invatare elevul trebuie sa fie deprins sa se autoevalueze.
    2. Tehnologia moderna contribuie la dezvoltarea abilitatilor de rezolvare a problemelor,oferind alternative si orizonturi noi. La elevii mici, deosebit de atractive şi instructive devin ppt-urile sau site-rile unde elevii îşi pot posta propriile creaţii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Facilitarea unui program de instruire centrat pe elev se realizează prin folosirea unor întrebări eficiente care să antreneze elevii în discuţii productive care se vor concretiza în produse şi performanţe ce reflectă o înţelegere aprofundată a conţinutului.
    Pentru a susţinre propriile practici de instruire folosesc fişe de lucru, prezentări power-point, internetul, ca sursă de informare pentru elevi şi pentru mine, dicţionare on-line, softuri educaţionale etc.

    RăspundețiȘtergere
  16. Programul de instruire centrat pe elev vine în sprijinul predării-învăţării prin orientarea instruirii spre nevoile şi aptitudinile elevilor, prin identificarea domeniilor de interes pe care să le exploreze în cadrul disciplinelor. Elevii au posibilitatea să decidă ei înşişi asupra modului în care îşi vor finaliza sarcinile de lucru, au posibilitatea de a lucra în echipă, de a colabora, de a căuta informaţii noi în legătură cu conţinuturile studiate.
    Conceptul de elearning vine în sprijinul cadrelor didactice în demersul lor de instruire prin utilizarea eficientă a tehnologiei informaţionale, prin crearea unor resurse Internet cu îndrumări orientative pentru proiect, cu materialele ajutătoare ce pot fi descărcate şi utilizate, prin crearea de bloguri şi wiki-uri pentru susţinerea procesului de învăţare, prin utilizarea diverselor software-uri educaţionale.

    RăspundețiȘtergere