sâmbătă, 9 aprilie 2011

Modulul 6

Reflectați asupra întrebărilor de mai jos și asupra modului în care v-au ajutat să completați planul unității de învățare.
1.   Cm îi pot ajuta pe elevi să contribuie la propria lor formare?
2.   Cum pot răspunde nevoilor diferite ale elevilor?

20 de comentarii:

  1. 1. Elevii vor contribui la propria lor formare daca vor avea de rezolvat probleme legate de viata reală. In acest mod vor realiza necesitatea însusirii anumitor cunostinte. Ei trebuie sa aiba un rol activ în propria formare prin luarea de notiţe, utilizarea listelor de verificare şi furnizarea de idei în timpul activităţii de grup. De altfel, prin folosirea de liste de verificare şi reflecţii elevii evaluează deprinderile de lucru ale propriului grup. Noi îi putem ajuta pe elevi prin dezvoltarea unor aplicatii practice, legate de cerintele vietii de zi cu zi.
    2. Pot sustine diversele nevoi de învatare ale elevilor după ce le voi cunoaste stilurile de invatare. Profesorul care îşi cunoaşte foarte bine elevii îi va sprijini mai mult pe cei cu deficiente în învatare şi le va oferi provocări celor capabili.. Pentru a răspunde nevoilor diferite ale elevilor, profesorul trebuie să se documenteze cu privire la stilurile de învatare si adecvarea lor la nevoile tuturor elevilor. Pentru elevii care nu au deprinderi de lucru la computer se asigură sprijin, din partea profesorului sau chiar a colegilor de echipă. Dacă ştim foarte bine elevii vom putea sa identificam si să sustinem nevoile fiecăruia.

    RăspundețiȘtergere
  2. O sarcină a profesorilor este aceea de a dezvolta personalitatea elevilor. Pentru aceasta profesorii pot să propună programe, activităţi care să-i pregatească pe elevi pentru cerinţe societăţii în care trăiesc şi care să le dezvolte stilul de învăţare specific (fie el vizual, auditiv, kinestezic). Identificarea şi dezvoltarea stilurilor de învăţare au beneficii atât pentru elevi cât şi pentru părinţi şi profesori. Elevii pot fi încurajaţi şi sprijiniţi în: a lucra în echipă, a fi responsabili, a comunica, a căuta informaţii, a organiza timpul, creativitate, utilizarea calculatorului, soluţionarea problemelor, şi foarte important elevii trebuie apreciaţi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Elevii trebuie să fie implicaţi în luarea deciziilor cu privire la conţinutul,la procesul şi la produsul învăţării; tema trebuie să-i atragă, să lucreze asupra capacităţilor pe care le au deja, dar şi să le dezvolte abilităţi noi; elevii au nevoie de un mediu de învăţare care să le permită să-şi folosească punctele tari şi interesele pentru a acumula cunoştinţe şi pentru a-şi dezvolta capacităţile.
    Pentru a raspunde nevoilor diferite de invatare a elevilor trebuie să utilizez mijloace de instruire diferenţiată: instruire în grup mic, studiu asociat, studiu individual, succesiune de lecţii sau succesiune de centre. Elevii pot lucra individual, în perechi sau în grupe, iar activitatea frontală poate fi folosită pentru introducerea de noţiuni noi.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1.Elevii trebuie sa aiba un rol activ in propria formare prin luarea de notiţe, utilizarea listelor de verificare şi furnizarea de fişe în timpul activităţii de grup. Elevii evaluează deprinderile de lucru ale propriului grup prin folosirea de liste de verificare şi reflecţii.
    2. Pentru a raspunde nevoilor diferite ale elevilor, profesorul trebuie sa se documnteze cu privire la stilurile de invatare si adecvarea lui la nevoile tuturor elevilor. Pentru elevii care nu au deprinderi de IT voi asigura sprijin fie din partea profesorului sau chiar a colegilor de echipa.

    RăspundețiȘtergere
  5. 1. Procesul de invatare poate fi evaluat in permanență, prin evaluare formativă, continuă. De la început trebuie stabilită grila de evaluare, în așa fel încat elevii să știe care trebuie să fie achizițiile minime și achizițiile maximale de care ei trebuie să dea dovadă la finalul unității de învățare. Activitatea elevului pentru realizarea unui proiect se monitorizează în permanență de către profesor.
    Fiecare achiziție se notează și se aduce la cunostință întregului colectiv de elevi.

    2. Elevii sunt chemați să se autoevalueze, să-și prezinte etapele proiectului, să ofere feed-back colegilor. Fiecare trebuie să conștientizeze nivelul achizițiilor proprii în raport cu standardele promovate de către profesor. Fiecare trebuie să aprecieze achizițiile colegilor de echipă sau ale colegilor de clasă, fiindu-le bine cunoscute standardele de evaluare ale unității în cauză. Dacă se lucrează pe grupe, se pot antrena în concursuri interactive, supunându-se unii pe ceilalți la tiruri de întrebări relevante pentru atingerea obiectivelor.

    RăspundețiȘtergere
  6. 1.Modul cum gandim activitatile se reflecta in atitutdinea si pregatirea elevilor.O activitate atractiva, coerenta este mai eficienta . Este important sa obisnuim elevii cu munca autonoma si sa cunoastem foarte bine stilurile de invatare ale elevilor nostri. Vom putea in acest fel sa-i indrumam mai bine.
    2. Cunoscand stilurile de invatare, vom putea gandi strategii potrivite pentru fiecare situatie.In cazul celor cu nevoi speciale , al celor care cunosc o alta limba sau al celor talentati se pot adapta cerintele in functie de necesitati.Important este sa tinem cont de aceste realitati si sa oferim elevilor o atitudine pozitiva, constructiva pentru formarea lor.

    RăspundețiȘtergere
  7. 1. Folosirea metodei proiectelor este una din posibilitatile unui profesor de ai ajuta pe elevi sa contribuie la propria formare. Elevii sunt implicati in luarea deciziilor cu privire la continut,la procesul si produsul invatarii.

    2. Pentru a veni in intampinarea nevoilor tuturor elevilor,este nevoie de o pregatire si o planificare atenta a unitatii de invatare.Toti eleviia au nevoie de suficient sprijin pentru a deveni increzatori si autonomi in procesul de invatare.

    RăspundețiȘtergere
  8. 1. 1. Pentru a-i ajuta pe elevi să contribuie la propria lor formare, e necesar să folosim o strategie didactică menită să-i implice în luarea deciziilor cu privire la conţinutul, la procesul şi la produsul învăţării. Elevii vor avea un rol activ în propria formare dacă îi vom încuraja să folosească investigaţia activă, dacă vor avea o imagine clară asupra a ceea ce trebuie să înveţe. Colaborarea cu colegii, feedback-ul din partea noastra, ca profesori, şi a colegilor, folosirea tehnologiei, asigurarea de resurse şi materiale pentru facilita învăţarea activă din partea elevilor.
    2. 2. Pentru a răspunde nevoilor diferite ale elevilor, trebuie, în primul rând, să cunoastem aceste nevoi. În funcţie de acestea, putem diferenţia instruirea prin conţinut, prin proces, prin produse şi prin mediul de învăţare. Toti elevii au nevoie de suficient sprijin pentru a deveni increzatori si autonomi in procesul de invatare. Elevii cu dificultati de invatare si cei cu capacitati exceptionale au nevoie de suport didactic diferit.

    RăspundețiȘtergere
  9. 1. Contribui la formarea unei personalitati pozitive a copilului prin analizare unor situatii din viata cotidiana de care s-au lovit elevii sau familiile lor.
    2. Le asculta parerile, argumentele cu care ei isi pot prezenta ideile, ii indrum si le explic cu rabdare, reiau ideea sau le arat ca ceea ce fac si ce spun ei este important. Pot veni in sprijinul lor aratandu-le ca imi pasa de ceea ce sunt sau vor deveni.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1. Totul pleacă de la interesul copiilor pentru activitate. Acest interes este dat nu doar de tema in sine, ci si de modalitățile în care structurăm activitatea. Să le comunicăm clar ce au de făcut și, mai ales, la ce le folosește ceea ce vor învăța.
    2. Ca să răspundem nevoilor reale ale elevilor trebuie mai întâi să-i cunoaștem foarte bine (ce cunosc, cum aplică ceea ce cunosc, ce abilități, capacități au, ce își doresc ei etc.). Pornind de aici, structurăm activitățile de învățare în așa fel încât fiecare dintre ei să găsească ceea ce au nevoie și, mai ales, în forma în care ei asimilează cel mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  11. 1.Pentru a-i ajuta pe elevi să contribuie la propria lor formare, e necesar să folosim o strategie didactică menită să-i implice în luarea deciziilor cu privire la conţinutul, la procesul şi la produsul învăţării. Elevii vor avea un rol activ în propria formare dacă îi vom încuraja să folosească investigaţia activă, dacă vor avea o imagine clară asupra a ceea ce trebuie să înveţe.
    2.Pentru a raspunde nevoilor diferite ale elevilor, profesorul trebuie sa se documnteze cu privire la stilurile de invatare si adecvarea lui la nevoile tuturor elevilor. Pentru elevii care nu au deprinderi de IT voi asigura sprijin fie din partea profesorului sau chiar a colegilor de echipa.

    RăspundețiȘtergere
  12. 1,Elevii ar trebui să aibă un rol activ în propria formare.Cadrul didactic poate diferenţia instruirea în patru moduri: prin conţinut, prin proces, prin produs, prin mediul de învăţare
    2,Cadrul didactic trebuie să se documenteze cu privire la stilurile de învăţare ale elevilor:vizula, auditiv, practic,kinestezic
    Adecvarea la nevoile tuturor elevilor necesită un cadru orientat către autoformare şi independenţă în învăţare.

    RăspundețiȘtergere
  13. 1.Elevii contribuie la propria formare dacă li se demonstrează latura practică a cunoștințelor vehiculate, dacă li se acordă un rol activ în activitatea de predare-învățare-evaluare.
    2. Este necesar să cunoaștem stilurile de învățare ale copiilor, interesele acestora, ce anume îi motivează în învățare pentru a putea răspunde nevoilor lor de învățare prin sarcini de lucru variate atât ca formă și grad de dificultate.

    RăspundețiȘtergere
  14. 1.Metodele si strategiile folosite trebuie sa fie centrate pe nevoile si interesele elevului. Acestia pot lua decizii la continutul si produsul invatarii.Activitatile atractive reusesc sa-i faca pe elevi sa comunice, sa coopereze, sa abordeze in mod creativ diferite cerinte.
    2.Tinand cont de stilurile de invatare.

    RăspundețiȘtergere
  15. 1. Cm îi pot ajuta pe elevi să contribuie la propria lor formare?
    Pornind de la nevoile elevilor și raportându-ne la competențele necesare pe care acesta trebuie să le dobândească , îl pune pe profesor intr-un rol cheie, acela de a-l ajuta pe elev să fie preocupat de prorpia formare. Metodele centrate pe elev contribuie la formarea elevilor, prin structura acestora. Activitățile de zi cu zi sunt concepute în așa fel încât să contribuie la formarea personalității elevului.
    2. Cum pot răspunde nevoilor diferite ale elevilor?
    Cadrul didactic centrează întreaga activitate pe nevoile elevilor, propune teme de interes, adaptează conținuturile la nevoile acestora, realizează activități specifice vârstei.

    RăspundețiȘtergere
  16. 1.le induc interesul pentru notiunea stiintifica, dar concretizand totul pentru situatii reale de viata astfel incat ei vor deveni constienti de necesitatea utilizarii in cotidian a achizitiilor dobandite .
    2. nevoilor diferite ale elevilor le pot raspunde doar cunoscand stilurile lor de invatare, iar pentru asta colaborez cu dirigintii.Apoi, in urma aplicarii unor teste de evaluare initiala pot identifica lacunele ce trebuie acoperite prin evaluare formativa, ulterior.

    RăspundețiȘtergere
  17. 1.La baza unei predări eficiente stă instruirea centrată pe elev. Elevii pot fi implicați în propria formare prin identificarea unor domenii de interes în cadrul disciplinelor, prin dialog și dezbatere, prin căutarea de noi informații.
    2. Profesorul poate răspunde nevoilor diferite ale elevilor în măsura în care aplică strategii de predare -învățare care se pliază pe stilurile de învățare ale elevilor. Diferențierea se poate realiza: prin conținut, selectând ceea ce vor învăța elevii și modul în care vor obține informațiile de care au nevoie; prin proces, ca mod de abordare a conținutului; prin produse, creând oportunități variate de exersare, aplicare și extindere a ceea ce au învățat elevii; prin mediul de învățare, prin procedee algoritmice care dezvoltă independența.

    RăspundețiȘtergere
  18. 1. Pentru a contribui la propria formare elevii trebie să fie motivați. Motivarea intrinsecă se obține dacă programul de formare se pliază pe interesele lor și dacă activitățile de învățare propuse îi solicită optim.
    2. Programele de învățarea diferențiată sunt răspunsul pentru nevoile diferite ale elevilor. Pentru a diferenția programul de învățare fixez ținte individuale de învățare, propun un „ meniu” metodologic cât mai variat, țin cont de părerile lor în ceea ce privește instrumental și momentul evaluării.

    RăspundețiȘtergere
  19. 1. Implicare, angajare, motivare, feed-back permanent.
    2. Strategii diferite, metode diverse, active, sarcini adaptate stilurilor de învățare, autoevaluări

    RăspundețiȘtergere
  20. Folosind metoda proiectului în instruirea centrată pe elev, profesorul determină elevii să se implice în luarea deciziilor cu privire la conţinutul, la procesul şi produsul învăţării. Prin intermediul proiectului, elevii vor aborda acele teme care îi interesează să-şi dezvolte abilităţi noi cu ajutorul cărora vor obţine produse care îi caracterizează.
    Cunoaşterea stilurilor de învăţare ale ale elevilor mă ajută să răspund nevoilor diferite ale acestora. Folosind munca în echipă, activitatea individuală sau în perechi, tratarea diferenţiată a elevilor cu nevoi speciale şi a celor dotaţi vin în întâmpinarea aşteptărilor acetora, fiecare primind sprijinul şi îndrumarea de care are nevoie.

    RăspundețiȘtergere