Reflectati asupra modului in care aspectele-cheie ale modulului v-au ajutat sa planificati si sa creati unitatea de invatare: 1. Cum pot evalua procesul de invatare al elevilor? 2. Cum ii pot implica pe elevi in procesul de evaluare?
1. Procesul de invatare al elevilor poate fi evaluat pe parcursul intregului proiect, folosind criterii de evaluare, fise de observatie, liste de observatie,grile de notare. 2. Instruirea fiind centrata pe elevi, acestia trebuie sa fie implicati in procesul de evaluare. Astfel, elevii vor fi implicati in crearea si utilizarea planurilor de proiect, a listelor de verificare, a criteriilor de evaluare, in stabilirea de obiective, definirea de sarcini, oferirea si primirea de feedback de la colegi. De asemenea, elevii vor fi indrumati in utilizarea intrebarilor de reflectie si in autoevaluare.
1. Evaluez procesul de invatare al elevilor prin: solicitarea feedback-ului din partea lor, prin stabilirea calitatii rezultatelor si a performantelor, prin monitorizarea progresului elevilor si raportarea rezultatelor acestora la obiectivele propuse prin fisele/grilele de evaluare, prin portofolii, teste, interviuri. Evaluarea trebuie sa fie initiala, formativă şi sumativă. Se poate folosi diagrama KWL, precum si fise, grile, teste pe parcursul derularii proiectului.
2. Ii implic pe elevi in procesul de evaluare stabilind împreună criteriile de evaluare corespunzatoare obiectivelor, încurajând autoevaluarea şi interevaluarea. Grila de evaluare se poate realiza după stabilirea de profesor si elevi a sarcinilor de lucru si de învatare. De asemenea, îi încurajam să comunice între ei, să-si evalueze colegii de echipă.
1.Evaluarea trebuie facuta pe parcursul intregului proiect. Profesorul poate apela la cele trei forme :initiala, formativa si sumativa, dar poate folosi diagrama KWL, fise ,grile,liste de observatii, jurnale,conferinte. 2.Elevii trebuie implicati in luarea unor decizii legate de teme, obiective, mijloace, scopuri. Cu cat ai o ideea mai corecta despre nevoile lor, cu atat mijloacele si instrumentele de evaluare vor fi mai eficiente.
I. Pornind de la competenţele generale, relaţionate cu competenţele specifice în procesul de evaluare se urmăresc următoarele etape: 1. stabilirea scopului proiectului 2. precizarea competenţelor de evaluat. 3. tema (conţinuturile) 4. construirea matricei de specificaţii 5. redactarea proiectului în concordanţă cu competenţele de evaluat vizate 6. alcătuirea grilei de corectare 7. elaborarea baremului de corectare şi notare 8. acordarea notelor. II. Elevii pot fi implicati eficient in procesul de evaluare prin realizarea impreuna cu ei a obiectivelor, sarcinilor si a grilei de evaluare a priectului.
Procesul de învăţare cuprinde evaluarea iniţială(determinarea nivelului de pregatire al elevilor la începutul perioadei de studiu), evaluarea continuă sau formativă, realizată secvenţial, pe toata durata unei perioade de studiu şi evaluarea sumativă sau finală, prin care se cuantifică achiziţiile învăţării la încheierea perioadei de studiu. Ca procedee de evaluare putem aminti cele tradiţionale (observaţia, examinarea orală, probleme scrise) îmbinate cu cele moderne(fişe de lucru, chestionare, teme de lucru în clasă, interpretări, eseuri) şi cu o prezenţă tot mai determinantă a tehnologiei IT. Implicarea deplină a elevilor în procesul de autoevaluare trebuie să se realizeze prin metode eficiente de obţinere a feed-back-ului din partea acestora, care să includă chestionare, interviuri, grupuri de discuţii, sau ateliere de lucru.
1. In evaluarea procesului de invatare a elevilor utilizez tehnici de evaluare formativa inainte de a incepe o noua unitate de invatare.Folosesc si metode de evaluare care sa-i ajute pe elevi sa invete prin colaborare. 2. Pentru a implica elevii in procesul de evaluare utilizez intrebari care sa-i ajute sa se gandeasca la propriul proces de invatare si sa se autoevalueze. Folosesc o grila de autoevaluare pe care o dau elevilor si apoi o verific si discut cu elevii eventualele neconcordante.
Evaluarea trebuie să vizeze obiectivele operaţionale propuse,întrebarea esenţială, întrebările unităţii de învăţare şi de conţinut. Ea trebuie sa vizeze capacităţile superioare de gândire şi competenţele necesare în secolul XXI- cominicarea elev-elev,elev-profesor,curiozitate intelectuală, abilităţi media, autoformare. Profesorii au diverse căi de formare şi de educare a spiritului de autoevaluarea la elevi, şi anume: - autocorectarea sau corectarea reciprocă – elevul e solicitat să-şi depisteze propriile erori, sau ale colegilor. Depistarea acestor erori, chiar dacă nu sunt sancţionate prin note, constituie un prim pas în conştientizarea competenţelor în mod independent. - autonotarea controlată – în cadrul unei verificări, elevul este solicitat să-şi acorde o nota. Profesorul să argumenteze dacă nota este corectă. - notarea reciprocă – elevii vor nota proprii colegi, prin reciprocitate, fie la lucrările scrise, fie la răspunsurile orale.
1.Procesul de invatare al elevilor poate fi evaluat cu ajutorul mai multor mijloace(grile, chestionare,fise de lucru,teste,etc.),in toate etapele(evaluare initiala, formativa, sumativa. 2.Elevii pot fi implicati in procesul de evaluare prin autoevaluare si interevauare.
1.Procesul de invatare al elevilor poate fi evaluat pe parcursul intregului proiect, folosind criterii de evaluare, fise de observatie, liste de observatie,grile de notare. 2.Elevii trebuie implicati in luarea unor decizii legate de teme, obiective, mijloace, scopuri. Cu cat ai o ideea mai corecta despre nevoile lor, cu atat mijloacele si instrumentele de evaluare vor fi mai eficiente.
1. In procesul de invatare al elevilor apelam la instrumentele de evaluare clasice : initiala, formativa , sumativa (teste, fise de lucru ) , iar pentru metoda de invatare prin proiecte vom utiliza planuri de proiect, criterii de evaluare, observatia sistematica , oferirea si primirea de feed-back.
2. Elevii pot fi implicati in procesul de evaluare prin autoevaluari si prin analiza realizarii sarcinilor de lucru ale colegilor.
Evaluez procesul de învățare al elevilor prin observarea sistematică a învățării, analiza produselor rezultate, prin exersarea identificării de către elevi a posibilelor situații problemă ce apar în învățare. Prin autoevaluare continuă și implicarea elevilor în stabilirea criteriilor de evaluare sarcinilor de lucru realizez implicarea acestora în procesul de evaluare.
1. Pornind de la competenţele generale, relaţionate cu competenţele specifice în procesul de evaluare. 2.Elevii pot fi implicati eficient in procesul de evaluare prin realizarea impreuna cu ei a obiectivelor, sarcinilor si a fiselor de evaluare a priectului.
1. Procesul de învățare al elevilor poate fi evaluat prin intermediul evaluărilor inițiale, sumative, formative, pe parcursul proiectului. Evaluarea devine eficientă când este continuă și permanentă.Posibilitățile sunt multiple începând cu chestionarele, fișele de dezvoltare, aprofundare, creație, continuând portofoliul. 2. Este important ca elevii să participe la procesul de evaluare fiind solicitați să ajute la formularea obiectivelor, să se autoevalueze, să-și evalueze colegii, prin diferite forme(jetoane, calificatie, prin diferite cuvinte și expresii sau pur și simplu prin, bilețele)
1. Evaluăm prin raportare la obiectivele urmărite și utilizând instrumentele pe care le considerăm cele mai potrivite pentru grupul de elevi cu care lucrăm. Trebuie să găsim acele metode prin care să dăm posibilitatea fiecărui copil să arate dacă și-a format acea deprindere, capacitate, competență avută în vedere. 2. Dacă în mod constant li se explică elevilor criteriile după care se face evaluarea procesului și a rezultatelor învățării, la un moment dat și ei pot fi implicați în acest proces (autoevaluare). Elevii pot fi consultați în ceea ce privește metodele și procedeele de evaluare care să pună în valoare mai bine ceea ce cunosc ei.
1. Pentru ca procesul de evaluare sa fie eficient, continuu si durabil, se elaboreaza un plan de evaluare. Planul de evaluare cuprinde tehnici de masurare a invatarii anterioare, a competentelor dorite in urma procesului de invatare si a valorii adaugate si asigura documentatia referitoare la ceea ce stiu si ce pot face elevii ca urmare a experientelor de invatare. Analiza rezultatelor invatarii conduce la actiuni pentru schimbare si imbunatatire. 2. Elevii pot fi implicati in procesul de evaluare prin dezvoltarea competentelor de autoevaluare si interevaluare. Profesorul le ofera feed-back in legatura cu progresul realizat.
1.Evaluarea trebuie integrată pe parcursul întregului proiect și trebuie să abordeze toate obiectivele vizate, fiind focalizată atât pe conținut, cât și pe competențe. Evaluarea se realizează prin diverse instrumente și tehnici de evaluare inițială, evaluare formativă și evaluare sumativă (chestionare, fișe, teste etc. ) structurate pe criterii care descriu obiectivele și descriptorii de performanță. 2. Elevii pot fi implicați în procesul de evaluare prin auto-evaluare, prin evaluarea colegilor, prin autocorectare pe bază de calificative sau grile de punctaj etc.
1. Evaluarea este parte integranta in procesul predare- invatare-evaluare.O evaluare eficienta implica o evaluare centrata pe elev, atat privind continutul cat si competentele necesare pe care trebuie sa le achizitioneze acesta si contureaza cunostintele si capacitatile vizate in cadrul proiectului. Grilele de evaluare cuprind criterii care descriu obiective si descriptori care descriu nivelurile de performanta. Cu ajutorul evaluarii sumative se poate masura calitatea rezultatelor.O evaluare corecta presupune si o proiectare curriculara adecvata. Pornind de la alegerea competentelor generale si specifice, formularea obiectivelor operationale, realizarea instrumentelor de evaluare cu itemii adecvati, barem de notare si corectare si bineinteles, celebra matrice de specificatie... si astfel obtinem o evaluare obiectiva. 2.Cu ajutorul metodelor de evaluare complementare si traditionale-depinde de abilitatea profesorului de a fi creativ si flexibil in asa fel sa-i poata antrena si motiva pe elevi pentru a obtine rezultatul scontat.
1. Evaluarea se realizează cu ajutorul chestionarelor, grilelor, fișelor de lucru, testelor sub formă de evaluare initială, formativă și sumativă. 2. Elevii pot fi implicați în activitatea de evaluare prin fișe de autoevaluare a activității, Jurnale de reflecție, fișe de autoevaluare a colaborării în cadrul grupului.
1.Procesul de învățare al elevilor îl pot evalua clasic cu grile de evaluare proprii create pentru un anume grup de elevi pe toată durata proiectului, dar și prin produsele activităților elevilor. Autoevaluarea și interevaluarea, pe lângă feedback-ul oferit mie, îi ajută pe ei să reflecteze asupra modului în care învață. 2. Le ofer grile cu criteriile de evaluare și punctaje detaliate pentru produsele din portofoliul lor , le solicit păreri, îi organizez în candidați și juriu la evaluările orale.
1. Elevii pot fio evaluati in cadrul demersului paideutic prin aplicarea unor teste de evaluare initiala pentru a ne informa noi insine asupra nivelului lor de achizitii anterioare,evaluare formativa de- a lungul lectiilor din planul unitatii de invatare - frontala si individuala . Pentru a verifica obtinerea feed-back-ului si atingerea standardelor de performanta propuse initial, la finalul unitatii de invatare aplic test de evluare sumativa si pentru a realiza o concordanta intre achizitiiile anterioare si cele dobandite in unitatea de invatare vizata. 2. Implicarea elevilor in procesul de evaluare prin autoevaluare , autocorectare(mai ales pentru fisele de evaluare formativa),simulare de actiuni de acordare de prim ajutor( la discipline cum e biologia) .
1. Cum pot evalua procesul de invatare al elevilor? Elevii pot fi evaluati monitorizand produsele relizate prin lucrul fiselor, portofoliilor 2. 2. Cum ii pot implica pe elevi in procesul de evaluare? Elevii pot fi implicati in propria evaluare, pot analiza eforturile colegilor
Evaluarea in cele trei forme: initiala, formativa si sumativa trebuie facuta pe parcursul intregului proiect. Profesorul poate folosi fise, grile de notare, liste de observatii, jurnale etc. Implicarea elevilor în procesul de evaluare poate fi facuta prin grile de autoevaluare, chestionare, ateliere de lucru, aceste metode ducand la obtinerea unui feed-back eficient.
Procesul de învățare al elevilor poate fi realizat prin observarea sistematică a învățării şi analizarea rezultatelor. Evaluarea trebuie să vizeze obligatoriu obiectivele operaţionale propuse cât şi întrebarea esenţială.
“În procesul de evaluare, autoevaluarea este un element de maximă importanţă deoarece oferă elevului informaţii despre ce a realizat şi ce trebuie să mai realizeze, astfel acesta dezvoltându-şi abilităţile metacognitive”. (Diana Rusu – "Paradigmele învăţării centrate pe elev", Lucrare de doctorat). Implicarea elevilor in procesul de evaluare poate fi facuta prin dezvoltarea capacitatilor de autoevaluare prin autocorectare, autonotare, autocorectare reciproca etc.
Evaluarea procesului de învăţare al elevilor o fac prin utilizarea tehnicilor de evaluare formativă, înainte de a începe o nouă unitate de învăţare; aflu informaţii despre cunoştinţele anterioare ale elevilor. Pe parcursul proiectului, elevii sunt evaluaţi prin fişe de lucru, chestionare, teme de lucru în clasă, examinare orală, eseuri etc. Elevii sunt implicaţi în procesul de evaluare prin autoevaluare, completarea unor fişe de evaluare privind activitatea colegilor implicaţi în proiect, prezentări power-point.
1. Procesul de invatare al elevilor poate fi evaluat pe parcursul intregului proiect, folosind criterii de evaluare, fise de observatie, liste de observatie,grile de notare.
RăspundețiȘtergere2. Instruirea fiind centrata pe elevi, acestia trebuie sa fie implicati in procesul de evaluare. Astfel, elevii vor fi implicati in crearea si utilizarea planurilor de proiect, a listelor de verificare, a criteriilor de evaluare, in stabilirea de obiective, definirea de sarcini, oferirea si primirea de feedback de la colegi. De asemenea, elevii vor fi indrumati in utilizarea intrebarilor de reflectie si in autoevaluare.
1. Evaluez procesul de invatare al elevilor prin: solicitarea feedback-ului din partea lor, prin stabilirea calitatii rezultatelor si a performantelor, prin monitorizarea progresului elevilor si raportarea rezultatelor acestora la obiectivele propuse prin fisele/grilele de evaluare, prin portofolii, teste, interviuri. Evaluarea trebuie sa fie initiala, formativă şi sumativă. Se poate folosi diagrama KWL, precum si fise, grile, teste pe parcursul derularii proiectului.
RăspundețiȘtergere2. Ii implic pe elevi in procesul de evaluare stabilind împreună criteriile de evaluare corespunzatoare obiectivelor, încurajând autoevaluarea şi interevaluarea. Grila de evaluare se poate realiza după stabilirea de profesor si elevi a sarcinilor de lucru si de învatare. De asemenea, îi încurajam să comunice între ei, să-si evalueze colegii de echipă.
1.Evaluarea trebuie facuta pe parcursul intregului proiect. Profesorul poate apela la cele trei forme :initiala, formativa si sumativa, dar poate folosi diagrama KWL, fise ,grile,liste de observatii, jurnale,conferinte.
RăspundețiȘtergere2.Elevii trebuie implicati in luarea unor decizii legate de teme, obiective, mijloace, scopuri. Cu cat ai o ideea mai corecta despre nevoile lor, cu atat mijloacele si instrumentele de evaluare vor fi mai eficiente.
I. Pornind de la competenţele generale, relaţionate cu competenţele specifice în procesul de evaluare se urmăresc următoarele etape:
RăspundețiȘtergere1. stabilirea scopului proiectului
2. precizarea competenţelor de evaluat.
3. tema (conţinuturile)
4. construirea matricei de specificaţii
5. redactarea proiectului în concordanţă cu competenţele de evaluat vizate
6. alcătuirea grilei de corectare
7. elaborarea baremului de corectare şi notare
8. acordarea notelor.
II. Elevii pot fi implicati eficient in procesul de evaluare prin realizarea impreuna cu ei a obiectivelor, sarcinilor si a grilei de evaluare a priectului.
Procesul de învăţare cuprinde evaluarea iniţială(determinarea nivelului de pregatire al elevilor la începutul perioadei de studiu), evaluarea continuă sau formativă, realizată secvenţial, pe toata durata unei perioade de studiu şi evaluarea sumativă sau finală, prin care se cuantifică achiziţiile învăţării la încheierea perioadei de studiu.
RăspundețiȘtergereCa procedee de evaluare putem aminti cele tradiţionale (observaţia, examinarea orală, probleme scrise) îmbinate cu cele moderne(fişe de lucru, chestionare, teme de lucru în clasă, interpretări, eseuri) şi cu o prezenţă tot mai determinantă a tehnologiei IT.
Implicarea deplină a elevilor în procesul de autoevaluare trebuie să se realizeze prin metode eficiente de obţinere a feed-back-ului din partea acestora, care să includă chestionare, interviuri, grupuri de discuţii, sau ateliere de lucru.
1. In evaluarea procesului de invatare a elevilor utilizez tehnici de evaluare formativa inainte de a incepe o noua unitate de invatare.Folosesc si metode de evaluare care sa-i ajute pe elevi sa invete prin colaborare.
RăspundețiȘtergere2. Pentru a implica elevii in procesul de evaluare utilizez intrebari care sa-i ajute sa se gandeasca la propriul proces de invatare si sa se autoevalueze. Folosesc o grila de autoevaluare pe care o dau elevilor si apoi o verific si discut cu elevii eventualele neconcordante.
Evaluarea trebuie să vizeze obiectivele operaţionale propuse,întrebarea esenţială,
RăspundețiȘtergereîntrebările unităţii de învăţare şi de conţinut. Ea trebuie sa vizeze capacităţile superioare de gândire şi competenţele necesare în secolul XXI- cominicarea elev-elev,elev-profesor,curiozitate intelectuală, abilităţi media, autoformare.
Profesorii au diverse căi de formare şi de educare a spiritului de autoevaluarea la elevi, şi anume:
- autocorectarea sau corectarea reciprocă – elevul e solicitat să-şi depisteze propriile erori, sau ale colegilor. Depistarea acestor erori, chiar dacă nu sunt sancţionate prin note, constituie un prim pas în conştientizarea competenţelor în mod independent.
- autonotarea controlată – în cadrul unei verificări, elevul este solicitat să-şi acorde o nota. Profesorul să argumenteze dacă nota este corectă.
- notarea reciprocă – elevii vor nota proprii colegi, prin reciprocitate, fie la lucrările scrise, fie la răspunsurile orale.
1.Procesul de invatare al elevilor poate fi evaluat cu ajutorul mai multor mijloace(grile, chestionare,fise de lucru,teste,etc.),in toate etapele(evaluare initiala, formativa, sumativa.
RăspundețiȘtergere2.Elevii pot fi implicati in procesul de evaluare prin autoevaluare si interevauare.
1.Procesul de invatare al elevilor poate fi evaluat pe parcursul intregului proiect, folosind criterii de evaluare, fise de observatie, liste de observatie,grile de notare.
RăspundețiȘtergere2.Elevii trebuie implicati in luarea unor decizii legate de teme, obiective, mijloace, scopuri. Cu cat ai o ideea mai corecta despre nevoile lor, cu atat mijloacele si instrumentele de evaluare vor fi mai eficiente.
1. In procesul de invatare al elevilor apelam la instrumentele de evaluare clasice : initiala, formativa , sumativa (teste, fise de lucru ) , iar pentru metoda de invatare prin proiecte vom utiliza planuri de proiect, criterii de evaluare, observatia sistematica , oferirea si primirea de feed-back.
RăspundețiȘtergere2. Elevii pot fi implicati in procesul de evaluare prin autoevaluari si prin analiza realizarii sarcinilor de lucru ale colegilor.
Evaluez procesul de învățare al elevilor prin observarea sistematică a învățării, analiza produselor rezultate, prin exersarea identificării de către elevi a posibilelor situații problemă ce apar în învățare.
RăspundețiȘtergerePrin autoevaluare continuă și implicarea elevilor în stabilirea criteriilor de evaluare sarcinilor de lucru realizez implicarea acestora în procesul de evaluare.
1. Pornind de la competenţele generale, relaţionate cu competenţele specifice în procesul de evaluare.
RăspundețiȘtergere2.Elevii pot fi implicati eficient in procesul de evaluare prin realizarea impreuna cu ei a obiectivelor, sarcinilor si a fiselor de evaluare a priectului.
1. Procesul de învățare al elevilor poate fi evaluat prin intermediul evaluărilor inițiale, sumative, formative, pe parcursul proiectului. Evaluarea devine eficientă când este continuă și permanentă.Posibilitățile sunt multiple începând cu chestionarele, fișele de dezvoltare, aprofundare, creație, continuând portofoliul.
RăspundețiȘtergere2. Este important ca elevii să participe la procesul de evaluare fiind solicitați să ajute la formularea obiectivelor, să se autoevalueze, să-și evalueze colegii, prin diferite forme(jetoane, calificatie, prin diferite cuvinte și expresii sau pur și simplu prin, bilețele)
1. Evaluăm prin raportare la obiectivele urmărite și utilizând instrumentele pe care le considerăm cele mai potrivite pentru grupul de elevi cu care lucrăm. Trebuie să găsim acele metode prin care să dăm posibilitatea fiecărui copil să arate dacă și-a format acea deprindere, capacitate, competență avută în vedere.
RăspundețiȘtergere2. Dacă în mod constant li se explică elevilor criteriile după care se face evaluarea procesului și a rezultatelor învățării, la un moment dat și ei pot fi implicați în acest proces (autoevaluare). Elevii pot fi consultați în ceea ce privește metodele și procedeele de evaluare care să pună în valoare mai bine ceea ce cunosc ei.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergere1. Pentru ca procesul de evaluare sa fie eficient, continuu si durabil, se elaboreaza un plan de evaluare. Planul de evaluare cuprinde tehnici de masurare a invatarii anterioare, a competentelor dorite in urma procesului de invatare si a valorii adaugate si asigura documentatia referitoare la ceea ce stiu si ce pot face elevii ca urmare a experientelor de invatare. Analiza rezultatelor invatarii conduce la actiuni pentru schimbare si imbunatatire.
RăspundețiȘtergere2. Elevii pot fi implicati in procesul de evaluare prin dezvoltarea competentelor de autoevaluare si interevaluare. Profesorul le ofera feed-back in legatura cu progresul realizat.
1.Evaluarea trebuie integrată pe parcursul întregului proiect și trebuie să abordeze toate obiectivele vizate, fiind focalizată atât pe conținut, cât și pe competențe. Evaluarea se realizează prin diverse instrumente și tehnici de evaluare inițială, evaluare formativă și evaluare sumativă (chestionare, fișe, teste etc. ) structurate pe criterii care descriu obiectivele și descriptorii de performanță.
RăspundețiȘtergere2. Elevii pot fi implicați în procesul de evaluare prin auto-evaluare, prin evaluarea colegilor, prin autocorectare pe bază de calificative sau grile de punctaj etc.
1. Evaluarea este parte integranta in procesul predare- invatare-evaluare.O evaluare eficienta implica o evaluare centrata pe elev, atat privind continutul cat si competentele necesare pe care trebuie sa le achizitioneze acesta si contureaza cunostintele si capacitatile vizate in cadrul proiectului. Grilele de evaluare cuprind criterii care descriu obiective si descriptori care descriu nivelurile de performanta. Cu ajutorul evaluarii sumative se poate masura calitatea rezultatelor.O evaluare corecta presupune si o proiectare curriculara adecvata. Pornind de la alegerea competentelor generale si specifice, formularea obiectivelor operationale, realizarea instrumentelor de evaluare cu itemii adecvati, barem de notare si corectare si bineinteles, celebra matrice de specificatie... si astfel obtinem o evaluare obiectiva.
RăspundețiȘtergere2.Cu ajutorul metodelor de evaluare complementare si traditionale-depinde de abilitatea profesorului de a fi creativ si flexibil in asa fel sa-i poata antrena si motiva pe elevi pentru a obtine rezultatul scontat.
1. Evaluarea se realizează cu ajutorul chestionarelor, grilelor, fișelor de lucru, testelor sub formă de evaluare initială, formativă și sumativă.
RăspundețiȘtergere2. Elevii pot fi implicați în activitatea de evaluare prin fișe de autoevaluare a activității, Jurnale de reflecție, fișe de autoevaluare a colaborării în cadrul grupului.
1.Procesul de învățare al elevilor îl pot evalua clasic cu grile de evaluare proprii create pentru un anume grup de elevi pe toată durata proiectului, dar și prin produsele activităților elevilor. Autoevaluarea și interevaluarea, pe lângă feedback-ul oferit mie, îi ajută pe ei să reflecteze asupra modului în care învață.
RăspundețiȘtergere2. Le ofer grile cu criteriile de evaluare și punctaje detaliate pentru produsele din portofoliul lor , le solicit păreri, îi organizez în candidați și juriu la evaluările orale.
1. Elevii pot fio evaluati in cadrul demersului paideutic prin aplicarea unor teste de evaluare initiala pentru a ne informa noi insine asupra nivelului lor de achizitii anterioare,evaluare formativa de- a lungul lectiilor din planul unitatii de invatare - frontala si individuala . Pentru a verifica obtinerea feed-back-ului si atingerea standardelor de performanta propuse initial, la finalul unitatii de invatare aplic test de evluare sumativa si pentru a realiza o concordanta intre achizitiiile anterioare si cele dobandite in unitatea de invatare vizata.
RăspundețiȘtergere2. Implicarea elevilor in procesul de evaluare prin autoevaluare , autocorectare(mai ales pentru fisele de evaluare formativa),simulare de actiuni de acordare de prim ajutor( la discipline cum e biologia) .
1. Cum pot evalua procesul de invatare al elevilor?
RăspundețiȘtergereElevii pot fi evaluati monitorizand produsele relizate prin lucrul fiselor, portofoliilor
2.
2. Cum ii pot implica pe elevi in procesul de evaluare?
Elevii pot fi implicati in propria evaluare, pot analiza eforturile colegilor
Evaluarea in cele trei forme: initiala, formativa si sumativa trebuie facuta pe parcursul intregului proiect. Profesorul poate folosi fise, grile de notare, liste de observatii, jurnale etc.
RăspundețiȘtergereImplicarea elevilor în procesul de evaluare poate fi facuta prin grile de autoevaluare, chestionare, ateliere de lucru, aceste metode ducand la obtinerea unui feed-back eficient.
Procesul de învățare al elevilor poate fi realizat prin observarea sistematică a învățării şi analizarea rezultatelor. Evaluarea trebuie să vizeze obligatoriu obiectivele operaţionale propuse cât şi întrebarea esenţială.
RăspundețiȘtergere“În procesul de evaluare, autoevaluarea este un element de maximă importanţă deoarece oferă elevului informaţii despre ce a realizat şi ce trebuie să mai realizeze, astfel acesta dezvoltându-şi abilităţile metacognitive”. (Diana Rusu – "Paradigmele învăţării centrate pe elev", Lucrare de doctorat).
Implicarea elevilor in procesul de evaluare poate fi facuta prin dezvoltarea capacitatilor de autoevaluare prin autocorectare, autonotare, autocorectare reciproca etc.
Evaluarea procesului de învăţare al elevilor o fac prin utilizarea tehnicilor de evaluare formativă, înainte de a începe o nouă unitate de învăţare; aflu informaţii despre cunoştinţele anterioare ale elevilor. Pe parcursul proiectului, elevii sunt evaluaţi prin fişe de lucru, chestionare, teme de lucru în clasă, examinare orală, eseuri etc.
RăspundețiȘtergereElevii sunt implicaţi în procesul de evaluare prin autoevaluare, completarea unor fişe de evaluare privind activitatea colegilor implicaţi în proiect, prezentări power-point.