miercuri, 16 martie 2011

* Modulul 3


     Vă rog să postaţi în cadrul acestui topic reflecţiile voastre la adresa Modulului 3 al cursului "Instruirea în Societatea Cunoaşterii" .
  1. Cum pot utiliza Internetul pentru a sprijini procesul de predare şi de învăţare?
 2. Cum pot asigura utilizarea responsabila si corespunzatoare a Internetului?

25 de comentarii:

  1. Internetul poate fi un instrument util pentru documentare, colaborare si comunicare cu alte persoane.Utilizarea responsabila si corespunzatoare a internetului poate fi legala daca respectam instructiunile in care materialele protejate de drepturile de autor pot fi folosite.Blog-urile, wiki-urile si documentele de colaborare online permit elevilor sa colaboreze la proiecte prin schimb de idei si prin oferirea de raspunsuri cu privire la activitatea celorlalte persoane aflate online.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. Cum pot utiliza Internetul pentru a sprijini procesul de predare şi procesul de învăţare al elevilor?
    Internetul este un mijloc modern deosebit de util. Ne ajută să ne pregătim în vederea predării, consolidării şi chiar evaluării lecţiilor. Materiale pe care le solicit elevilor, pe care le procură folosind Internetul, le verific şi îmi îndrum elevii ce, cum şi cât să caute, le dau adresele potrivite, pentru a se înscrie la concursuri, ţinând cont de particularităţile de vârstă ale acestora şi pregătirii lor.
    2. Cum pot asigura utilizarea responsabilă şi corespunzătoare a Internetului?
    Lucrând cu elevii mici de clasa I e dificil să înţeleagă despre dreptul de autor, dar se pot face primii paşi în această direcţie îndrumaţi. Am participat cu elevii mei la concursuri de desene, au trimis poezii sau povestirii, pe adresa dată, şi-au votat colegii care au postat lucrări, au fost recompensaţi cu diplome individuale şi colective şi au făcut astfel şi ,,altceva”decât simple jocuri pe calculator.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. Internetul permite atât cadrelor didactice cât și elevilor posibilitatea relaționării și informării optime cu privire la diferite teme studiate.
    2.Prezentând permanent elevilor aspecte cu privire la drepturile de autor vom învăța elevii să nu își asume credit pentru munca de creație a altora. Colababorând cu părinții și învățându-i pe aceștia care sunt pericolele Internetului putem asigura utilizarea responsabilă şi corespunzătoare a Internetului. Învățăm elevii ce este și ce nu este util pentru ei cu privire la lumea informațiilor în ansamblul ei.

    RăspundețiȘtergere
  4. În general, mediile virtuale construite în această perspectivă vor permite un învăţământ individualizat, interactiv, bazat pe activităţi complexe. În ceea ce priveşte resursele mutimedia, acestea oferă acces la informaţie, însă nu garantează stratificarea cunoştinţelor. Resursele informatice se dovedesc eficace în activitatea de învăţare în colaborare. Strategiile bazate pe T.I. determină creşterea motivaţiei elevilor, le oferă posibilitatea să interacţioneze cu alţi indivizi, să profite de experienţa şi cunoştinţele acestora în scopul construirii propriului cod de valori şi atitudini. Internetul este , în concluzie, un rău extreme de necesar.

    RăspundețiȘtergere
  5. 1. Internetul poate fi utilizat atat de profesori, pentru documentare, colaborare, dar si de elevi, care nu numai ca gasesc informatiile necesare, dar li se ofera o perspectiva mai larga asupra domeniului de care sunt interesati.
    2. Elevii trebuie informati despre riscurile care si le asuma atunci cand descarca materiale, programe de pe internet. Profesorul trebuie sa incuraje amprenta personala pe care elevul o imprima materialului creat si nu plagiatul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Internetul poate sprijini procesul educaţional.
    • Este o bancă de resurse interactive. Dacă elevii primesc indicaţii bibliografice şi folosesc strategii de documentare, ajung la informaţii pe web în mod eficient.
    • Facilitează comunicarea şi colaborarea şi înafara cadrului formal al şcolii.
    • Permite diferenţierea învăţării mai ales în ceia ce priveşte ritmul propriu şi timpul necesar finalizării unei sarcini de lucru.

    RăspundețiȘtergere
  7. 1.Internetul este un instrument foarte util ce vine in sprijinul cadrelor didactice si a elevilor, asigurand documentarea, comunicarea si colaborarea intre noi(prin intermediul blogului,wiki-uri,email-ului, messengerului, chat,etc).
    2. Utilizarea responsabila si corespunzatoare a Internetului poate fi asigurata numai dupa o informare corespunzatoare a elevilor si a persoanelor utilizator referitoare la legile cu privire la drepturile de autor si protectia impotriva copyriht-ului.

    RăspundețiȘtergere
  8. Un exemplu ar fi utilizarea unor bloguri care sa sprijine demersul didactic. Se pot posta aici tot felul de materiale ce pot fi consultate de elevi, li se pot da teme de studiu, se pot deschide discutii pe forumuri, se pot efectua sondaje etc. In acest mod pot invata ca Internetul inseamna ceva mai mult decat messenger, facebook si jocurile online.

    RăspundețiȘtergere
  9. 1.Internetul poate fi un spaţiu care include elemente utile pentru colaborare/documentare/comunicare. Comunicarea se poate realize prin e-mail, chat, IM, VoIP etc. In cadrul învăţării pe bază de proiect, schimburile de idei şi exprimarea opiniilor sunt facilitate şi prin spaţiile virtuale ale blogurilor, wiki etc.
    2. Utilizarea corespunzătoare a Internetului include:
    - selectarea atentă a conţinuturilor accesate;
    - citirea atentă şi asumarea respectării instrucţiunilor/ termenilor de utilizare a conţinuturilor accesate -protejate prin dreptul de autor- şi folosite în proiecte;
    - utilizarea conţinuturilor stocate în spaţii credibile, cu autoritate în domeniile de interes etc.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1. stabilesc gradul d edificulate al itemilor si ordinea lor
    2.aplic pe parcursul derularii unitatii d einvatare teste de evaluare formativa

    RăspundețiȘtergere
  11. Internetul poate fi utilizat pentru documentare, comunicare si colaborare cu alte persoane in diferite proiecte tematice.Documentele de colaborare si comunicare online permit elevilor sa faca schimburi de idei si ofera raspunsuri la intrebarile posibile din activitatea altor persoane.
    Utilizarea diverselor moduri de documentare permite elevilor cat si profesorilor sa gaseasca informatii utile in mod eficient.

    RăspundețiȘtergere
  12. Este evident că internetul poate reprezenta un instrument util pentru documentare, colaborare şi comunicare cu alte persoane, acest lucru datorându-se în principal diverselor strategii de documentare existente în paginile web.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cum procedez pentru a introduce in materialele mele,inregistrari preluate de pe youtube, sau prezentari 3D ?
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  14. Internetul poate fi utilizat in lectiile de geografie ca sursa importanta de informare(documentare), pentru ca elementele de noutate sa preluate filtrate si transmise mai departe.
    Evaluarea pe baza unor portofolii care sa valorifice informatiile de pe internet, portofolii ce trebuie realizate pe baza unui plan discutat inteles si insusit de catre elevi

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred ca utilizarea responsabila si corespunzatoare a Internetului se poate face printr-o bună informare cu privire la riscurile care pot să apară datorită unei folosiri necorespunzatoare (încalcarea drepturilor de autor,....)

    RăspundețiȘtergere
  16. 1.Internetul este un instrument modern de predare invatare pe care elevii il apreciaza foarte mult.
    Putem incuraja elevii sa foloseasca netul in vederea comunicarii atat intre elevi cat si intre elevi si profesor.
    2.Daca dorim ca de pe calculatoarele scoli sa nu poata fi accesate anumite site-uri le putem coda.

    RăspundețiȘtergere
  17. 1. Internetul ofera suficiente resurse ce pot fi folosite ca adjuvante in procesul educativ: Enciclopedii Wiki, Bloguri pentru scimbul de idei etc.
    2. Internetul poate fi atat prieten cat si dusman pentru tineri. Intr-o dezbatere moderata de Gelu Gorenco, vorbind despre pericolele ce pandesc tinerii lasati singuri acasa, Ioan Sutu spunea:"Tinerii care isi petrec foarte mult timp in fata calculatorului, nesupravegheati de catre parinti sunt expusi unor pericole ca: izolarea, depresia, dependenta". Trebuie sa folosim softuri de control parental, cat si o indrumare atenta si o responsabilizare a tinerilor

    RăspundețiȘtergere
  18. Pot folosi internetul pentru documentarea mea cat si a elevilor mei, de pe enciclopedii, site-uri didactice etc.
    Folosirea internetului are avantaje dar si dezavantaje, se pot afla foarte multe informatii utile dar petrecand foarte mult timp in fata calculatorului exista pericolul izolarii sau al accesarii unor site-uri cu continut nociv.

    RăspundețiȘtergere
  19. Cum pot utiliza Internetul pentru a sprijini procesul de predare şi de învăţare?
    Elevul modern nu-si poate inchipui viata fara internet,fie ca socializeaza,fie ca isi cauta informatii. De cele mai multe ori leaga aceasta realitate de experienta extrascolara si mai putin de o reala relatie cu profesorul pentru a -si desavarsi pregatirea.Cred sincer ca vina e a profesorului care trebuie sa inteleaga rolul acestui mijloc modern de invatare.Noua abordare a invatarii secolului al XXI lea presupune o relatie virtuala intre profesor si elevii lui mult mai eficienta daca stii s-o folosesti. Un proiect in care se folosesc blogul, pagina wiki,retelele de informare,mijloacele multimedia oferite de pagini specializate inseamna rapiditatea transmiterii informatiilor,rapiditatea gasirii solutiilor,brainstorming mai eficient,lucru in echipa si autonomie.
    2. Cum pot asigura utilizarea responsabila si corespunzatoare a Internetului?
    Informarea este importanta si cunoasterea corecta a legilor de copiere si de utilizare trebuie sa fie primul pas pe care-l realizam atunci cand invatam elevii sa foloseasca internetul.Am putea crea chiar un mic joc prin care sa cerem elevilor nostri sa creeze un power point cu aceste reguli pe care ei sa-l poata vota pe pagina wiki a clasei.

    RăspundețiȘtergere
  20. Odată cu implementarea web-ului social, revoluţia digitală ne-a arătat că totul este posibil în lumea comunicaţiilor. În zilele noastre devine extrem de importantă cunoaşterea utilizării uneltelor virtuale pe care le avem la îndemână pentru a obţine maximul din comunicarea digitală, din suportul tehnic pus la dispoziţie de Internet, pentru a determina obţinerea rezultatelor optime în educaţie şi cunoaştere. Utilizând networking-ul social, educatorul îşi poate structura curriculum-ul predat astfel încât educaţia oferită elevilor să nu se oprească la pereţii sălii de clasă .
    Noile tehnologii implică însă şi riscuri semnificativ crescute la care se expune oricare utilizator sau creator al unei identităţi virtuale. Aplicaţiile social-web oferă utilizatorilor variate modalităţi de autoexprimare, permiţând o proiectare cvasi-totală a sinelui în spaţiul virtual. Cel mai mare risc care însoţeşte crearea identităţilor virtuale, anume tendinţa de evaziune din cotidian, este amplificată exponenţial, experienţele umane aseamănându-se din ce în ce mai mult cu existenţa reală. Comportamentele nevrotice generate în aceste condiţii pot conduce la depersonalizare şi la proiectarea sensului existenţei individuale exclusiv în spaţiul virtual. Asociaţia Americană a Psihologilor a a atras atenţia asupra "abuzului de Internet", care s-ar putea număra printre bolile secolului XXI.

    RăspundețiȘtergere
  21. Lili,as dori sa ne trimiti linkul pentru materialul video pe care ni l-ai prezentat.

    RăspundețiȘtergere
  22. Pentru a sprijini procesul de predare şi învăţare al elevilor, se poate utiliza Internetul ca resursă, ca mod de documentare, colaborare şi comunicare. Internetul asigură elevilor un acces rapid la informații, cunoștințe și opinii.
    Asigurarea utilizării responsabile și corespunzătoare a Internetului se poate realiza prin îndrumare, supraveghere și stabilire de sarcini concrete. Activităţile se vor desfăşura în condiţiile respectării legilor corespunzătoare accesului la informaţii (copywrite, shareware, software cu licenta)

    RăspundețiȘtergere
  23. Atat timp cat se cunosc si sunt respectate regulile copyright-ului, si atat timp cat Internetul este folosit din dorinta de autoperfectionare si comunicare, cu certitudine Internetul sprijina si stimuleaza procesul de predare şi de învăţare.

    RăspundețiȘtergere
  24. 1. Internetul reprezinta o sursa de documentare, informare si de facilitare a colaborarii si comunicarii intre elevi.
    2. Utilizarea responsabila si corespunzatoare a Internetului inseamna utilizarea legala a resurselor pe care le descarcam de pe internet si respectarea drepturilor de autor.

    RăspundețiȘtergere
  25. 1. Internetul poate reprezenta un instrument util pentru documentare, colaborare şi comunicare cu alte persoane.Utilizarea strategiilor de documentare permite elevilor şi profesorilor să găsească informaţii utile pe web, în mod eficient. E-mail-ul, chat-urile online, mesajele instant, şi tehnologia Voice Over IP (VoIP) permit elevilor să comunice cu persoane din toată lumea, prin Internet.
    Blog-urile, wiki-urile şi documentele de colaborare online permit elevilor să colaboreze la proiecte, prin schimb de idei şi prin oferirea de răspunsuri cu privire la activitatea celorlalte persoane aflate online.
    2. Utilizarea responsabilă şi corespunzătoare a internetului,presupune prelucrarea instrucţiunilor cu privire la utilizarea lui,riscurile la care se expun, supraveghere şi control permanent.

    RăspundețiȘtergere